mandag 1. desember 2008

Pulsvarmere til datteren




For en stund siden surfet jeg nok en gang på nettet etter pulsvarmere med perler og fant en godbit av en bok "Perler på pulsen" av Kirsten Rømcke.

Min datter på 7 syntes slike så veldig fine ut, og la straks føringer på rosa garn. Jeg hadde noe liggende, og perler fant jeg i butikken - lilla sådanne.



Dette startet jeg med. Mor Aase babygarn og strikkepinner str. 2.



Med synål og sytråd som hjelpetråd får man tredd perlene inn på
garnet. Alle perlene tres inn på garnet før man begynner å strikke.



Her har jeg kommet et stykke på vei.
Datteren min fikk velge mønster.
Ettersom hun nettopp hadde akkurat lært om initialer på skolen,
så ville hun ha sine initialer. I tillegg ville hun ha hjerter så klart.



Datteren min ble veldig fornøyd.
Pulsvarmerne ble avsluttet med en heklet "blondekant".
Her har hun rukket å bruke de, men jeg syntes det allikevel
var kjekt å få et bilde av dem når hun har dem på seg.

2 kommentarer:

Ingunn sa...

Får vi se resultatet av denne? Ser spennende ut!
Klem!

✿ May-Liss ✿ sa...

Hei Ingunn. Javisst, det kommer. Blogging er helt nytt for meg, så hobbybloggingen tar like nye tid som hobbyen i seg selv.